Vezi si Consultanta in domeniul legislatiei muncii si salarizarii, Servicii de recrutaresi Salarizare si administrare de personal

AIM HR Outsourcing a inceput sa ofere servicii de leasing de personal inca din anul 1994, fiind prima companie de pe piata din Romania care a oferit acest tip de servicii( pe atunci in cadrul unei divizii a Snelling  si ulterior in cadrul Aims HR Outsourcing)

 

AIM HR Outsourcing actioneaza ca angajator pentru personalul de care clientul are nevoie, preluand in acest fel responsabilitatea pentru intreaga activitate legala, administrativa si financiara asociata respectivilor angajati. Personalul pus la dispozitie va furniza clientului activitatile si serviciile necesare, sub directa  supervizare si conducere a acestuia.

Aplicabilitate:

Situatiile in care serviciile AIM HR Outsourcing sunt recomandate:

 

  1. - Nevoia de personal suplimentar – datorita extinderii activitatii, dezvoltarii de proiecte pe perioade de timp determinate, aparitiei unor situatii in care este necesara inlocuirea temporara a personalului permanent aflat in concedii de maternitate, crestere copil etc.
  2. - Limitari privind politica de personal – in urma deciziilor luate la nivel central, in cazul companiilor multinationale.
  3. - Costuri de oportunitate – atunci cand conditiile de piata impun decizii rapide privind angajarile, dar procedurile de aprobare a unui nou post dureaza chiar si pana la sase luni.
  4. - Restrictii de buget - situatii in care bugetele de salarii sunt limitate, in timp ce bugetele aferente serviciilor subcontractate pot fi mai flexibile.
  5. - Posibilitatea ca AIMS sa semneze un contract pe perioada determinata cu candidatii selectati, astfel incat clientul final sa aiba o imagine mai clara cu privire la abilitatile si competentele acestora inainte de a-i angaja in propria organizatie.
  6. - Clientul nu are o entitate legala infiintata in Romania – cand se doreste o testare a pietei inainte de a lua decizia infiintarii unei entitati juridice in Romania sau formalitatile legale nu sunt inca finalizate; in aceste cazuri, contractul de punere la dispozitie de personal se incheie direct cu organizatia-mama.
  7. - Compania client decide sa externalizeze activitatile administrative, in timp ce activitatea de recrutare o desfasoara cu resurse proprii.

Beneficii:

Prin externalizarea activitatilor de resurse umane, companiile pot realiza beneficii precum:

 

  1. - Acces la solutii practice si personalizate in cazul in care apar nevoi de personal neasteptate sau pentru intervale de timp determinate.
  2. - Eliminarea poverii asociate procesului de angajare, administrare a personalului si posibilitatea de a aloca mai multe resurse pentru dezvoltarea afacerilor.
  3. - Acces la cele mai bune cunostinte si resurse, atunci cand acestea nu sunt disponibile intern.
  4. - Siguranta privind administrarea completa, la timp si cu acuratete a problemelor asociate activitatilor de resurse umane.
  5. - Acces la servicii de consultanta specializata in ceea ce priveste chestiunile de salarizare si legislatie a muncii.
  6. - Flexibilitate, adaptabilitate la nevoile clientului.
  7. - Reducerea riscurilor asociate procesului de calcul salarial si siguranta aplicarii cu acuratete a celor mai recente prevederi ale legislatiei muncii.
  8. - Un mai mare control in ceea ce priveste bugetarea si urmarirea unor costuri pentru activitati administrative mari consumatoare de timp si resurse.
  9. - Economie de timp si bani.

Detaliere:

  1. Pregatirea salariilor si a statelor de plata:
  • - calculul salariilor si stabilirea sumelor nete ce revin fiecarui angajat, calculul taxelor si contributiilor datorate de angajat si angajator;
  • - pastrarea si actualizarea bazei de date legate de salarii;
  • - rapoarte privind salarizarea (rapoarte lunare pe centre de cost, in formatul agreat cu beneficiarul; fluturasi de salariu, pregatirea declaratiilor 112 si transmiterea lor electronica; declaratii anuale privind impozitul pe venit etc).
  •  
  1. Servicii legate de contractele de munca:
  • - intocmirea contractelor de munca;
  • - pastrarea si actualizarea bazelor de date referitoare la datele personale si ale persoanelor aflate in intretinerea angajatilor in regim de leasing de personal;
  • - completarea si actualizarea registrului electronic (REGES) cu toate informatiile cerute de legislatia in vigoare;
  • - emiterea adeverintelor pentru angajati, ca raspuns la cereri de informatii despre salarii, status contract de munca etc.;
  • - pregatirea documentelor in legatura cu orice modificari in statutul si salarizarea angajatilor;
  • - pregatirea documentelor pentru confirmarea operatiunilor inregistrate in perioada contractuala;
  •  
  1. Servicii de administrare:
  • - efectuarea instructajului introductiv general in ceea ce priveste protectia muncii precum si de protectie impotriva incendiilor;
  • - emiterea fiselor de protectia muncii si de protectie impotriva incendiilor;
  • - pastrarea si actualizarea evidentelor individuale in legatura cu concediile;
  • - efectuarea verificarilor medicale obligatorii pentru fiecare salariat, atat la angajare cat si periodic. In pachet este inclus un set de analize de baza, dar doar cele necesare pentru a obtine confirmarea ca angajatul este apt sa-si indeplineasca obligatiile de munca;
  • - evidenta si achizitionarea tichetelor de masa, cu facturarea catre client a costurilor asociate acestora;
  • - administrarea deconturilor de cheltuieli in baza documentelor justificative;
  • - administrarea beneficiilor ca abonamente pentru servicii medicale, asigurari de viata, asigurari de sanatate in sistem privat etc.
  •  
  1. Servicii de consultanta:
  • - consultanta privind legislatia muncii in legatura cu problemele ivite in ceea ce priveste angajatii;
  • - consultanta privind modificarile in legislatia salarizarii;
  • - consultanta pentru situatiile in care sunt necesare actiuni disciplinare.